Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Beheer Portal

Van: 28-05-2018 04:00
Tot: 28-05-2018 07:00
Op maandag 28 mei 2018 van 04:00 uur tot maandag 28 mei 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

KPN ÉÉN

Van: 28-05-2018 11:00
Tot: 29-05-2018 01:00
Van maandag 28 mei 2018 23:00 uur tot dinsdag 29 mei 2018 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het KPN ÉÉN platform. Door de redundante opbouw wordt geen impact verwacht. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 30-05-2018 11:00
Tot: 31-05-2018 02:30
Op woensdag 30 mei 2018 van 23:00 uur tot donderdag 31 mei 2018 02:30 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 26-05-2018 04:00
Tot: 26-05-2018 11:00
— afmelding 22:30 uur — De leverancier heeft de storing opgelost. Gebruikers kunnen de app weer gebruiken voor het afhandelen van meldingen. — oorspronkelijk bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. De leverancier van het platform is aangestuurd voor onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] 247 Monitoring

Van: 26-05-2018 03:00
Tot: 27-05-2018 01:00
— afmelding 27 mei 13:00 uur — Onze engineers hebben de storing verholpen. De storing is bij deze afgemeld. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen dat de dienst 247 Monitoring alarmeringen verstuurt voor verbindingen die wel actief zijn.
Uit onderzoek blijkt dat het om verbindingen gaat die in de afgelopen 48 uur onderbroken zijn geweest. Onze engineers zijn bezig met onderzoek naar de oorzaak en oplossing.
Tot die tijd is het mogelijk dat je monitoringsmeldingen ontvangt voor verbindingen die goed functioneren. We houden je op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Workspace 365

Van: 25-05-2018 10:20
Tot: 25-05-2018 10:45
— Update 10:45 uur — De verstoring aan het platform is verholpen en de dienst is operationeel. — Oorspronkelijke melding — Engineers hebben een verstoring vastgesteld aan het Workspace 365 platform, Workspace omgevingen geven een blanco pagina of HTTP error 500.
De leverancier heeft de verstoring in onderzoek. Zodra er meer informatie bekend is, zullen wij deze melding updaten.  

[OPGELOST] IRMA

Van: 24-05-2018 09:00
Tot: 24-05-2018 12:15
— update 10:30 uur — Engineers hebben de oorzaak van de storing gevonden. Vanmiddag om 12:00 uur zal er spoedonderhoud worden uitgevoerd aan IRMA. Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken. IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd. — oorspronkelijke melding 10:00 uur — Op dit moment is IRMA verminderd bereikbaar. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel en tariefinformatie

Van: 22-05-2018 01:00
Tot: 23-05-2018 04:00
— Update 16:10 uur — De storing is verholpen en de porteringen worden verwerkt. — Update 13:30 uur— KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. Het is mogelijk om porteringen zelf af te roepen. De sms (tarief)notificaties worden ook weer verstuurd. Volgende update 16:00 uur. — Update 11:40 uur — De oorzaak is achterhaald. Een defecte server voorkomt dat (tarief)notificaties worden verstuurd. Het probleem speelt bij meerdere service providers van KPN. Er is helaas nog geen verwacht oplostijd. Door de verstoring is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms (tarief)notificaties worden niet verstuurd Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 14:00 uur.   —Update 9:00 uur— De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Door de verstoring is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms notificaties worden niet verstuurd Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 11:00 uur. — Update 17:40 uur— De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update woensdagochtend 23 mei 2018 om 09:00 uur. — 16:00 uur — De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. — Update 14:30 — De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 16:00 uur. — Update 11:20 — De leverancier voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update volgt om 13:00 uur. — Oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms notificaties worden niet verstuurd KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten neemt u contact op met onze afdeling Support. Volgende update volgt om 11:00.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 22-05-2018 09:00
Tot: 22-05-2018 11:20
— afmelding 22-05-2018 11:20 uur — Onze engineers melden dat de vertraging van het internetverkeer is opgelost. — update 10:15 uur — Engineers zien het verhoogde aanbod van dataverkeer afnemen. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 22-05-2018 09:00 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel sprake is van een verhoogd aanbod van dataverkeer.
Hierdoor kunt u een vertraging of onderbreking van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Cloud Portal

Van: 17-05-2018 03:15
Tot: 17-05-2018 10:45
— Afmelding 22:45 uur — Engineers hebben de verstoring verholpen, de Cloud Portal is weer beschikbaar. — Update 19:30 uur — De oorzaak van de verstoring is bekend.
Engineers zijn bezig met herstel, zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen wij dit vermelden. — Oorsprokelijke vermelding — Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Dit heeft geen impact op live diensten. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 14-05-2018 08:30
Tot: 14-05-2018 10:40
— afmelding 14-05-2018 10:40 uur — Onze engineers melden dat de vertraging van het internetverkeer is opgelost. — update 10:15 uur — Engineers geven aan dat het verhoogde aanbod van dataverkeer verder aan het afnemen is.
Wij houden u op de hoogte. — update 09:25 uur — Onze engineers geven aan dat de vertraging zich voornamelijk richt op één van de aggregatierouters.
Engineers zien het verhoogde aanbod van dataverkeer afnemen. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 14-05-2018 08:30 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel sprake is van een verhoogd aanbod van dataverkeer.
Hierdoor kunt u een vertraging of onderbreking van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 03-05-2018 01:45
Tot: 03-05-2018 08:00
Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden. Wanneer de Beheerportal weer CDR’s ontvangt worden de hoogverbruiksmeldingen alsnog verstuurd. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Telefonie Clients

Van: 02-05-2018 09:00
Tot: 02-05-2018 11:15
— afmelding 11:15 uur — Onze engineers melden dat de impact van deze storing is weggenomen. De RFO volgt in de komende week. — update 09:45 uur — Engineers melden dat er herstel zichtbaar is. Wij ontvangen meldingen dat er weer ingelogd kan worden. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Wij ontvangen diverse meldingen dat telefonie clients niet kunnen inloggen (Callcenter, flexseating). Onze engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Inkomende en uitgaande gesprekken

Van: 01-05-2018 09:55
Tot: 01-05-2018 10:30
— afmelding 10:30 uur — De onderbreking werd veroorzaakt door een storing aan een SBC voor gebruikers die zich publiek registreren. Hierdoor werden zowel lopende gesprekken als registraties korte tijd onderbroken. Onze engineers hebben het verkeer omgeleid naar de secundaire SBC. Direct daarna herstelde de dienst zich. We doen onderzoek naar de oorzaak en de impact van de verstoring. In de komende dagen publiceren we de RFO in de kennisdatabase. — oorspronkelijk bericht — Onze engineers ontvangen meldingen dat een deel van de gebruikers niet kunnen bellen of gebeld worden. Het lijkt te gaan om gebruikers van zowel KPN EEN als HIP Telefonie. Onze NOC engineers zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak. We houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Inkomende & Uitgaande gesprekken via ASB6 (HIP)

Van: 26-04-2018 07:30
Tot: 26-04-2018 07:45
— afmelding 21:30 uur — De controles op de Applicatie Server wijzen uit dat de storing definitief is verholpen.
Om 19:45 uur waren alle processen hersteld en beschikten eindgebruikers weer volledig over de telefoniedienst. De RFO volgt in de komende week. — update 20:30 uur — Onze engineers hebben in samenwerking met BroadSoft de oorzaak van de verstoring gevonden.
De eerste tests verlopen positief. Na afloop van de testscenario’s zullen we een volgende update plaatsen.
Naar verwachting volgt deze om 21:30 uur. —- update 17:30 uur — De werkzaamheden die we samen met BroadSoft hebben uitgevoerd, leiden nog niet tot een oplossing.
BroadSoft schrijft op dit moment een update voor de Applicatie Server. De doorlooptijd voor de oplossing is nog niet bekend. Onze engineers blijven actief troubleshooten in samenwerking met de leverancier. Wij houden je op de hoogte. We verwachten de volgende update om 20:00 uur te plaatsen. — update 15:00 uur — BroadSoft meldt dat tussen 15:00 en 15:15 uur de database van de Applicatie Server wordt opgeschoond. De oorzaak van de verstoring is achterhaald. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing. Volgende update volgt zodra duidelijk is wat het resultaat is van deze maatregelen, maar uiterlijk 16:00 uur. — update 13:30 uur — Het onderzoek door BroadSoft op de Applicatie Server is nog gaande.
Uit onze monitoring en meldingen van gebruikers blijkt dat het grootste deel van de gesprekken goed verloopt.
Inkomende gesprekken voor met name Call Center gebruikers en Huntgroepen kunnen niet worden afgehandeld. Volgende update om 15:00 uur. — update 12:30 uur — BroadSoft werkt nog steeds aan de oplossing van de verstoring. Zodra we voortgang kunnen melden, zullen wij dit bericht direct updaten. Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel. Volgende update uiterlijk om 13:30 uur. — update 11:30 uur — BroadSoft engineers bereiden maatregelen voor om ACD-status (het kunnen instellen van beschikbaarheid in Call Center en inloggen voor Flexseating) weer beschikbaar te maken. Wij houden je op de hoogte van de voortgang. Volgende update om 12:30 uur. — update 11:00 uur — Gebruikers van Call Center en Receptionist applicaties kunnen nog niet kunnen in- en uitloggen. Gebruikers die niet-beschikbaar zijn in het Call Center kunnen daardoor niet bellen of gebeld worden. Het in- en uitloggen van Flexseating is nog niet mogelijk. Het onderzoek van BroadSoft op de Applicatie Server is nog steeds gaande. Volgende update volgt om 11:30 uur. — update 10:30 uur — Het aantal telefoongesprekken voor deze eindgebruikers is hersteld tot het normale niveau. Het onderzoek door BroadSoft is nog gaande. De Applicatie Server geeft nog steeds diverse storingsmeldingen.
Onze engineers doen onderzoek naar het herstel van Call Center en Receptioniste applicaties, BLF en HIPIN. Volgende update om 11:30 uur. — update 09:55 uur — Onze engineers zien herstel van de inkomende en uitgaande gesprekken. Een groot deel van de gebruikers beschikt weer over de telefoniedienst.
De applicaties (Call Center, Receptioniste en HIPIN) werken nog niet. Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel. Volgende update voor 11:00 uur. — update 09:00 uur — De engineers van BroadSoft zijn nog steeds bezig met het onderzoek aan de Applicatie Server. Als je een portering op afroep hebt gepland voor vandaag, adviseren wij je deze uit te voeren na herstel van de ASB6.
We bereiden een oplossing voor voor de porteringen die om 11:00 uur staan ingepland. Voor 10:00 uur plaatsen we een nieuwe update. — update 08:15 uur — Engineers van de leverancier zijn ingelogd op de Applicatie Server om de storing te onderzoeken. Naar verwachting plaatsen we uiterlijk 09:00 uur een nieuwe update. — oorspronkelijk bericht 07:45 uur — Zojuist hebben engineers vastgesteld dat de Applicatieserver 6 niet meer functioneert.
Dit betekent dat gebruikers op deze Applicatieserver niet meer kunnen bellen en gebeld worden.
Het gaat om een deel van de gebruikers van het HIP platform. Onze engineers hebben de leverancier ingeschakeld. Er wordt met de hoogste prioriteit gewerkt aan een spoedige oplossing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Telefonie Clients

Van: 25-04-2018 02:35
Tot: 25-04-2018 02:35
— afmelding 22:30 uur — De verstoring was om 22:18 uur verholpen. Onze engineers monitoren de Applicatie Server de komende uren. Een RFO volgt in enkele dagen. — update 21:45 uur — Zojuist hebben we een update ontvangen van de leverancier BroadSoft. De eerste resultaten van de genomen maatregelen zijn positief. NOC engineers testen nu de server en de applicaties.
Onderbrekingen op de applicaties kunnen nog voorkomen tijdens de herstelwerkzaamheden. Wij houden u op de hoogte.
Naar verwachting plaatsen we uiterlijk 23:00 uur een volgende update. — update 18:53 uur — De herstart van de applicatieserver heeft niet het gewenste resultaat gehad. Onze engineer heeft de leverancier van de hardware ingeschakeld. Samen met de leverancier wordt er aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte van de voortgang. — update 16:00 uur — De applicatieserver AS6 wordt gebruikt voor het afhandelen van telefonieverkeer voor HIP gebruikers.
Door een storing op deze server wordt een deel van de gesprekken niet opgezet. Om deze storing te verhelpen is een herstart noodzakelijk. Deze herstart neemt ongeveer 10 minuten in beslag.
Om 17:30 uur vanavond zullen onze engineers spoedonderhoud uitvoeren.
Het onderhoud bestaat uit het herstarten van de AS6. Daarnaast wordt de database tussen de primaire en secundaire applicatieserver gesynchroniseerd. Wij houden u op de hoogte van de voortgang. — update 15:30 uur — Uit eerste onderzoek blijkt dat de verstoring betrekking heeft op de applicaties (HIPIN en Call Center Software) van de gebruikers op één applicatieserver – de AS6. NOC engineers onderzoeken de storing. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht 14:35 uur — Wij ontvangen diverse meldingen dat Hipin niet gestart kan worden. Onze engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Krimpen aan den IJssel

Van: 24-04-2018 09:00
Tot: 24-04-2018 01:00
— afmelding 13:00 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. Er was sprake van een defecte hardware. — update 12:00 uur — KPN geeft aan dat de engineer op locatie is gearriveerd en gestart is met het onderzoek. — update 10:30 uur — Een engineer is aangestuurd voor onderzoek op locatie. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke bericht 24-04-2018 09:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Krimpen aan den IJssel, Lekkerkerk en Ouderkerk aan den IJssel.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 23-04-2018 09:45
Tot: 24-04-2018 10:00
— afmelding 24-4-2018 10:00 uur — De achterstand is inmiddels weggewerkt. — update 23-4-2018 11:45 uur — KPN meldt dat de CDR’s weer worden verstuurd. Door de achterstand loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter. — oorspronkelijke melding 23-4-2018 09:45 uur — Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden. Wanneer de Beheerportal weer CDR’s ontvangt worden de hoogverbruiksmeldingen alsnog verstuurd. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Den Haag

Van: 23-04-2018 09:45
Tot: 23-04-2018 11:02
— afmelding 11:50 uur — KPN meldt dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 09:45 KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Den Haag. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] xDSL bestellen en beschikbaarheidscheck

Van: 21-04-2018 09:00
Tot: 21-04-2018 09:00
— afmelding 11:50 uur — De storing op de beschikbaarheidscheck is opgelost. Daarmee is het ook weer mogelijk bestellingen te plaatsen. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Door een storing op de beschikbaarheidscheck kunt u op dit moment geen xDSL bestellingen plaatsen. Onze engineers werken aan een oplossing.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Verstoring mobiel regio Amsterdam (Baarsjesweg)

Van: 19-04-2018 05:00
Tot: 20-04-2018 04:00
—afmelding 8:30 uur 20 april 2018 KPN heeft de storing verholpen. — oorspronkelijke bericht 19-04-2018 17:00 uur — Engineers constateren een verstoring aan het mobiele netwerk van KPN op de locatie Amsterdam Baarsjesweg. Bijbehorende postcodes zijn hieronder toegevoegd.
Als gevolg van deze storing is mogelijk dat gebruikers niet kunnen bellen. Als gevolg van de storing kunnen klanten mogelijk problemen ervaren met 2G/3G en 4G data gebruik via het mobiele netwerk. Getroffen postcodegebied: 1053CS, 1053EW, 1053EX, 1053GG, 1053GH, 1053GJ, 1053JJ, 1053JK, 1053JL, 1053JM, 1053KG, 1053KH, 1053KJ, 1053NK, 1053NL, 1053NT, 1053NV, 1053NX, 1053NZ, 1053PL, 1053PM, 1053PN, 1053RE, 1053RG, 1053RH, 1053SC, 1053SE, 1053SG, 1057DT, 1057DV, 1057EA, 1057EB, 1057EC, 1057EJ, 1057EX, 1057HR, 1057HS, 1057HT, 1057TT, 1057TV, 1057VZ, 1057WB, 1057WL, 1057WN, 1057XB, 1057XD, 1057XV, 1058AA, 1058AJ, 1058AK, 1058AL, 1058AM, 1058DE, 1058VR, 1058VT, 1058VW, 1058VX, 1058XG, 1058XV, 1058XX, 1058XZ  

[OPGELOST] 247Services App

Van: 19-04-2018 03:30
Tot: 19-04-2018 05:15
Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Apeldoorn

Van: 19-04-2018 02:00
Tot: 19-04-2018 03:45
— afmelding 15:45 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. De engineer heeft defecte hardware vervangen. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 14:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Apeldoorn.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL regio Tilburg

Van: 19-04-2018 01:45
Tot: 20-04-2018 01:05
—afmelding 20-04-2018 01:05 uur — KPN meldt dat de verstoring is opgelost en geeft aan dat de engineer defecte hardware heeft vervangen. — update 16:15 uur — KPN meldt dat er engineers op locatie zijn voor herstel van de verstoring. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 13:45 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM in de regio Tilburg en Oisterwijk.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 19-04-2018 01:00
Tot: 20-04-2018 04:30
—update 16:30— De porteringen in foutstatus zijn inmiddels verwerkt door KPN. De storing is daarmee verholpen. —update 16:15— Alle porteringen zijn verwerkt.  De porteringen in foutstatus worden handmatig verwerkt door KPN. De doorlooptijd is nog onbekend. Wij blijven deze porteringen monitoren. —update 15:00 uur— We verwachten dat de werkvoorraad om 16:00 is verwerkt. De porteringen in foutstatus worden handmatig verwerkt door KPN. De doorlooptijd is nog onbekend. Wij blijven deze porteringen monitoren. Volgende update om 16:00 —update 13:00 uur— De werkvoorraad neemt af. De verwachting blijft dat de werkvoorraad vandaag wordt ingelopen. We nemen waar dat enkele porteringen in foutstatus komen. Deze porteringen hebben we in onderzoek. Volgende update om 15:00 uur. — update 11:30 uur— De porteerstraat is opengesteld. Door de verstoring is er een werkvoorraad ontstaan. We verwachten dat de werkvoorraad vandaag wordt ingelopen. Volgende update is om 13:00 uur. —update 11:00 uur— De eerste testresultaten zijn positief. De porteerstraat wordt geleidelijk aan opengesteld. Volgende update is om 12:00 uur. — update 10:00 uur— KPN heeft afgelopen nacht fixes geïmplementeerd, RoutIT test de voortgang van de mobiele porteringen. Zodra deze testresultaten positief zijn word de porteerketen opengesteld. Volgende update volgt om 11:00. — Oorspronkelijk bericht— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten maakt u een ticket aan in IRMA en neemt u contact op met onze afdeling VoIP Support, 088-4372636, optie 1-2.

[OPGELOST] KPN xDSL regio ‘s-Gravenzande

Van: 19-04-2018 12:15
Tot: 19-04-2018 04:55
— afmelding 16:55 uur — KPN geeft aan dat de energievoorziening is hersteld en dat de getroffen verbindingen beschikbaar zijn. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 12:15 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM’s in de regio ‘s-Gravenzande.
De oorzaak is een stroomstoring. Engineers zijn aangestuurd voor herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] One way audio

Van: 19-04-2018 12:00
Tot: 20-04-2018 02:15
– update 20 april 14:15 uur – Uit testresultaten blijkt dat de werkzaamheden door T-Mobile effect hebben gehad. De audio-verstoring bij gesprekken met T-Mobile eindgebruikers zijn verholpen. De verstoringen bij andere providers worden per case apart opgepakt. Als je een verstoring bemerkt, verzoeken we een ticket aan te maken bij VoIP Support. — update 18:15 uur — Onze leverancier KPN heeft de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen van eindgebruikers van gesprekken met one way audio. Uit onderzoek is gebleken dat het gaat om een deel van de gesprekken met een aantal providers, waaronder T-Mobile. De verstoring is aangemeld bij KPN NOC. KPN NOC coördineert het onderzoek met deze providers. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN WOK / FTTH / Fiber regio Naarden

Van: 19-04-2018 09:30
Tot: 19-04-2018 11:55
— afmelding 23:55 uur — KPN meldt dat de kabelbreuk is hersteld en dat de getroffen verbindingen beschikbaar zijn. — update 16:45 uur — KPN geeft aan dat engineers bezig zijn met het herstel van de complexe kabelbreuk. —update 12:00 uur — KPN geeft aan dat er sprake is geweest van vandalisme en dat er een kabelbreuk is geconstateerd. De storing breidt zich uit naar met verbindingen in de regio’s Utrecht en Amersfoort.
Engineers zijn momenteel bezig met herstelwerkzaamheden. —oorspronkelijke bericht 19-04-2018 09:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een transmissie storing in de regio Naarden.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN WOK, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Dordrecht

Van: 19-04-2018 08:30
Tot: 19-04-2018 11:30
— afmelding 11:30 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost middels het vervangen van defecte hardware. — update 10:00 uur — KPN meldt dat engineers op locatie zijn en gestart zijn met onderzoek en herstel van de storing. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 08:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Dordrecht.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL regio Uithoorn

Van: 19-04-2018 08:00
Tot: 19-04-2018 12:55
— afmelding 12:55 uur — KPN meldt dat de herstelwerkzaamheden zijn afgerond en dat de impact van de storing is weggenomen. — update 11:50 uur — KPN meldt dat de herstelwerkzaamheden in volle gang is en het onderzoek wordt voortgezet. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 08:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Uithoorn.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 18-04-2018 05:15
Tot: 18-04-2018 10:15
— afmelding 22:15 uur — We hebben de melding ontvangen dat de storing op het platform is opgelost. De app is weer beschikbaar. — oorspronkelijk bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Call Recording

Van: 18-04-2018 11:00
Tot: 18-04-2018 01:57
— Afmelding 13:57 uur — De storing is afgemeld door onze engineers — Oorspronkelijke melding— Onze engineers hebben een storing vastgesteld aan de Call Recording Client. Hierdoor zijn gesprekken na 10:00 niet zichtbaar in de Call Recording Portal. De gesprekken worden wel opgeslagen.
We werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Shared Webhosting Linux

Van: 18-04-2018 09:00
Tot: 18-04-2018 09:30
— afmelding 09:30 uur — Engineers hebben de storing verholpen. De getroffen websites zijn weer bereikbaar. — oorspronkelijke melding — Als gevolg van een verstoring aan een MySQL server voor het  Shared Webhosting platform kunnen websites mogelijk niet bereikbaar zijn.
Dit is beperkt tot websites die gebruik maken van MySQL server: mysql308.cp.routitcloud.nl Engineers zijn bezig met onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 18-04-2018 09:00
Tot: 18-04-2018 04:30
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 17-04-2018 07:15
Tot: 17-04-2018 10:15
— afmelding 22:15 uur — We hebben de melding ontvangen dat de storing op het platform is opgelost. De app is weer beschikbaar. — oorspronkelijke bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 17-04-2018 10:00
Tot: 18-04-2018 12:45
—Update 10:00 uur— KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. —Update 17:45 uur— KPN heeft de storing deels verholpen. Nog niet uitgevoerde porteringen en leveringen worden donderdag 19 april 2018 uitgevoerd mits KPN de storing verholpen heeft. —Update 9:30 uur — KPN heeft de storing nog niet verholpen. —Update 14:15 uur— KPN heeft de storing nog niet verholpen. — Oorspronkelijke melding— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] KPN leverstraat xDSL en FTTH

Van: 17-04-2018 09:30
Tot: 17-04-2018 12:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat voor xDSL en FTTH diensten. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Inleggen nieuwe orders worden gebufferd en niet real-time verwerkt. Migratie orders die voor vandaag gepland staan worden met een nog onbekende vertraging geleverd. Berichtgeving RFS (Ready For Service), SA (Plan Lever Datum) worden met een nog onbekende vertraging verzonden. Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] 247 Services App

Van: 17-04-2018 09:00
Tot: 17-04-2018 09:00
— afmelding 09:45 uur — De storing op het hosting platform van de 247 Services app is verholpen. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Eurofiber omgeving Zaandam

Van: 16-04-2018 03:45
Tot: 16-04-2018 07:00
— afmelding 19:00 uur — Eurofiber meldt dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 16-04-2018 15:45 uur — Eurofiber meldt een storing aan verbindingen in de regio Zaandam. Eurofiber geeft aan dat het gaat om een stroomstoring. Engineers zijn aangestuurd voor herstel van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Registraties Telefoontoestellen

Van: 16-04-2018 12:00
Tot: 16-04-2018 01:30
— afmelding 13:30 uur — Onze engineers zien dat de hoeveelheid registraties weer op het oorspronkelijk niveau zijn. — oorspronkelijke melding 12:00 uur — In verband met een storing op de SBC access 02 cluster is het mogelijk dat toestellen de registratie verloren zijn. De SBC verzorgt de registratie van toestellen in het IP VPN. De SBC is inmiddels hersteld. Als toestellen zich niet direct aanmelden, adviseren wij het toestel te herstarten. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 16-04-2018 11:00
Tot: 17-04-2018 08:10
—Update 8:10 uur 17 april 2018— KPN heeft de storing verholpen. De orders worden nu verwerkt. — Oorspronkelijke melding— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] mShield (ASA)

Van: 16-04-2018 09:50
Tot: 16-04-2018 04:30
— afmelding 16:30 uur — Onze engineers hebben een defecte module geconstateerd in 1 van de switches en hebben het getroffen verkeer omgeleid.  Hiermee is de impact weggenomen.
Er zal onderhoud volgen om deze module te vervangen. Hiervoor zal een nieuwe onderhoudsmelding op CSP geplaatst worden. — update 13:40 uur — Onze engineers melden dat het onderzoek naar de oorzaak in volle gang is. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 16-04-2018 09:50 uur — Onze engineers constateren een verminderde performance van de mShield firewall modules. Het betreft de ASA1001 en ASA1002.
Gebruikers van deze mShield kunnen een vertraging ervaren aan het internet.  

[OPGELOST] 247 Services App

Van: 12-04-2018 04:00
Tot: 12-04-2018 09:30
— afmelding 21:30 uur — De storing op het hosting platform van de 247 Services app is verholpen. — oorspronkelijke melding 16:00 uur — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Verstoring KPN xDSL en FttH midden Nederland

Van: 12-04-2018 07:00
Tot: 12-04-2018 12:30
— afmelding 12:30 uur — KPN meldt dat de verstoring is opgelost. KPN monitoort het netwerk, daarnaast vinden er de komende uren controles van de diensten plaats. — update 11:15 uur — KPN geeft aan dat de verstoring is opgeschaald naar een hoger classificatie niveau (code geel).
Wij onderhouden intensief contact met KPN met betrekking tot deze storing en plaatsen om het uur een update. — update 10:30 uur — KPN geeft aan dat er extra expertise is ingeschakeld bij het onderzoek naar de grondoorzaak van de storing.
Volgende update volgt uiterlijk om 13:00 uur. — update 09:00 uur — KPN meldt dat een glasvezel verbinding tussen Amsterdam en Utrecht is geraakt bij werkzaamheden. Betreft: Regio Amersfoort WBA problemen.
Impact: klanten kunnen geen gebruik maken van hun diensten.
Deze klanten zijn verspreid over: Amersfoort, Doorn, Nijkerk, Montfoort, Ommeren, Eck en Wiel, IJzendoorn, Rumpt, Oudewater, Harderwijk, Nieuwegein, Soest, Utrecht, Kamerik, Nijkerkerveen. Voortgang: De aannemer controleert de verbindingen op locatie. Zodra de resultaten bekend zijn volgt een update. — oorspronkelijke melding 12-04-2018 07:00 uur — KPN meldt een uitloop van het gepland onderhoud in midden Nederland.
Als gevolg van de uitloop zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging telefonie

Van: 11-04-2018 09:30
Tot: 12-04-2018 12:30
— Afmelding 12:30 uur — Onze engineers hebben de storing verholpen. Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog. — update 12-04-2018 09:00 uur — De werkzaamheden in de nacht van 11 april 2018 hebben de vertraging niet verholpen. De engineers werken aan een oplossing. — update 11-04-2018 16:00 uur — Van woensdag 11 april 2018 23:00 uur tot donderdag 12 april 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het telefonie platform. Onderdeel van deze werkzaamheden is een oplossing doorvoeren van de vertraging. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren. — update 11-04-2018 12:15 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat de vertraging gerelateerd is aan call recording. Het uitschakelen van call recording is een tijdelijke workaround om de vertraging in de opbouw van gesprekken te voorkomen. Onze engineers werken aan een oplossing. — oorspronkelijke melding 11-04-2018 9:30 uur — Onze engineers zien een vertraging in de opbouw van gesprekken. Hierdoor kan het langer duren (+/-4 seconden) voordat een gesprek is opgezet. Onze engineers zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 09-04-2018 09:00
Tot: 09-04-2018 02:45
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] VPS diensten

Van: 06-04-2018 01:00
Tot: 06-04-2018 01:55
— afmelding 13:55 uur — Leverancier meldt ons dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke bericht — Momenteel vindt er een verstoring plaatst op een node binnen het VPS platform.
Engineers zijn bezig de dienst te herstellen door de getroffen VPS machines te verplaatsen naar een andere VPS node (Live migration). U kunt mogelijk een dienstonderbreking en/op performance problemen ervaren. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze supportafdeling.

[OPGELOST] Office 365 storing

Van: 06-04-2018 11:30
Tot: 06-04-2018 02:15
— update 14:10 uur — Microsoft heeft de verstoring verholpen, de diensten zijn weer beschikbaar.
Voor meer informatie kunt u als admin van de Office 365 omgeving de storing onder storingsnummer MO133518 raadplegen. — update 14:00 uur — Engineers stellen een verbetering van de bereikbaarheid van Office 365 services vast. Microsoft heeft herstel van de storing nog in behandeling. — update 13:00 uur — Het is mogelijk om de status van de storing bij Microsoft in te zien, deze is publiek vermeld op https://status.office365.com — update 12:45 uur — De lopende Office 365 storing heeft ook impact op het bestelproces, het is daarom mogelijk dat u foutmelding krijgt bij het bestellen van Office 365 of het aanschaffen van aanvullende licenties. — oorspronkelijke bericht — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is op Office 365 diensten. Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Niet kunnen inloggen op Office 365 diensten Geen gebruik kunnen maken van Office 365 diensten Meldingen dat er geen licenties/gebruikers zijn Microsoft werkt momenteel aan een oplossing onder storingsnummer MO133518. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Naaldwijk

Van: 03-04-2018 04:50
Tot: 03-04-2018 07:45
— afmelding 19:45 uur — KPN engineers hebben de storing verholpen door hardware te vervangen. — oorspronkelijke bericht 03-04-2018 16:50 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Naaldwijk en Wateringen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

Beheer Portal

Van: 28-05-2018 04:00
Tot: 28-05-2018 07:00
Op maandag 28 mei 2018 van 04:00 uur tot maandag 28 mei 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

KPN ÉÉN

Van: 28-05-2018 11:00
Tot: 29-05-2018 01:00
Van maandag 28 mei 2018 23:00 uur tot dinsdag 29 mei 2018 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het KPN ÉÉN platform. Door de redundante opbouw wordt geen impact verwacht. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 30-05-2018 11:00
Tot: 31-05-2018 02:30
Op woensdag 30 mei 2018 van 23:00 uur tot donderdag 31 mei 2018 02:30 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

247Monitoring

Van: 06-06-2018 01:00
Tot: 06-06-2018 02:00
Op woensdag 06 juni 2018 van 13:00 uur tot 14:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op de 247Monitoring nodes. Tijdens het onderhoud is 247Monitoring niet beschikbaar. Voor vragen kunt u contact opnemen met afdeling support.

Onderhoud PoIP CCV

Van: 25-06-2018 02:30
Tot: 25-06-2018 03:00
Op maandag 25 juni 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 10-09-2018 02:30
Tot: 10-09-2018 03:00
Op maandag 10 september 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

VPS

Van: 19-12-2018 11:59
Tot: 20-12-2018 04:00
Van woensdag 19 december 2018 23:59 uur tot donderdag 20 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het VPS platform. Als gevolg van dit onderhoud zullen alle VPS-en gereboot worden. De maximale downtime is 15 minuten. Voor vragen over deze melding kunt u contact opnemen met de afdeling Support.